tisdag 11 augusti 2009

Lagfest "kick off"

Nu är vi igång på riktigt!
I lördags ägde vår "kick off" rum. Festen var riktigt rolig och välorganiserad. Det har dröjt ett tag med inlägget från festen men detta beror på att jag samlat både film och bildmaterial till inlägget. Detta inlägg kommer bli ganska långt men är verkligen värt att läsa. njut också av filmerna lite längre ner.
Kick off
Det hela startade kl. 18.00 uppe vid ishallen där vi satt runt en läger "eld" (det brann dock inte) och drack pilsner. Efter en stund delade vi in oss i 4 olika lag. Alla fick i uppdrag att bygga ett mål som skulle vara så likt ett hockey mål som möjligt, både storleksmässigt och utseendemässigt. Till våran hjälp fick vi endast 3 snören á 15cm styck, vardera. Resterande delar fick komma från skogen. 45minuter var tiden vi alla hade på oss att utföra uppgiften. 3 av 4 lag började genast leta delar i skogen, medans det icke nända laget inevarande #15,#86,#81,#31,#6,#52 satte sig på backen och väntade ut tiden.....varför undrar ni? svarte kommer strax. När 35 av minutrarna hade gått och det endast återstog 10minuter har ansvariga Toft och Alström funderat ut varför killarna sitter och väntar på att tiden ska gå och Toft ropar........"det är ikke tillåtet att bruka sig själva som mål". I denna stund flyger alla i laget upp och springer i panik efter material till ett mål dom ska hinna bygga på 10minuter.















När tiden är inne för redogörelse har laget faktiskt lyckast få ihopp ett mål som dock hinner rasa ihop innan domare Toft och Alström vart där med sin bedömning. Till allas besvikelse utser inte domarna någon vinnare i "mål tävlingen".

Målen ska nämligen användas till en ganska känd fest tävling. Dricka 1st öl, snurra 10varv med huvudet minst 10cm från skaftet av en innebandyklubba och sedan pricka bollen in i det egna lagest mål som de nyss byggt upp.

Under: Hegg kör en "open ice" tackling på vår brinnade grill efter ett par runder med klubban.

Efter denna fantastiskt rolika lek med många blunders, uträttade vi en del andra lite minte nämnvärda lekar. Efter detta var de korvgrillning på schemat och sedan var de dags för persentation av både dem nya spelarna och de spelarna som var mer redan förra säsongen.
Tiden går fort näe man har kul sägs de och så var fallet också denna gång. Klockan han passera 21 innan alla började traska ner mot bryggan och in till bryggeriet där en hel övervårning var bokad för endast spelare och ledare.

Där väntade 3 PS3 med storbildskärmar och en turneringskarta med alla spelarnas namn. Vi lirade NHL 2009 turnering in till småtimmarna och sedan droppade fler och fler som vart utslagna ur turneringen ut på bryggan och in till andra uteställen. Kvällen slutade vid runt 03.30 för mig och jag traskade hemmåt. Inte så långte efter jag lagt mig för att sova, klampar #21an in i sovrummet med ett hemsläp och säger med skrovlig röst "Är de Joachim?" Ja, de ser du väll "Ja jo sorry, de gör jag" "Thomson kan inte du göra detta, jag har gjort detta många gånger, två trappor upp och till vänster, in i Gerhards rum" "Du vet jag kan inte göra de så nära Gerhard och Hanne" Okey jag tar en för laget utbrister jag! men i detta skede får jag vet att 21an bor 100m ifrån huset. De pyser senare iväg efter lite fyllesnack. Jag somnar ganska förvirrad. Efter en ruskigt bra kväll, med ett ganska bisarrt slut. Detta garvades de bra åt dagen efter!

Här nedan följer en del fångade ögonblick från kameran.




Detta är min andra runda i tävlingen! haha första var nog snäppet värre.


David får till träffen efter en del virr i starten.


Välkommen till tönsberg Morset hehe!


Bårnes med sin variant av de hela!




Vadseth vet hur man firar ett mål!


Dan får mer problem än han hade kunat tro. hehe



















Måndagsträningen med en del suporters på tribunen!

Bilder från Dan Rugsveen (matris) & Strande
Videos från Fløtten

Skrivet av #19

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar