onsdag 28 oktober 2009

Gullrekka slo an tonen

En dag på jobbet…vaknade i morse med feber och ont i halsen kände mig bättre senare på dagen men nu har nog febern kommit tillbaka.
Idag gör vi en bra match med många halvsjuka spelare, därför vet jag att en dag då alla är 100% friska vinner vi denna matchen med tvåsiffrigt.

Tb skriver:
Den svarte femmeren hos Tønsberg Vikings var gjengen som for alvor gjorde det surt for gjestene i Vålerenga. David Hallström, Joachim Thomson, Petter Knutsen, Jørgen Nøstvold og Kent Ahlstrøm herjet skikkelig med gjestelaget og fikk etter hvert også følge av resten av vikingene, som sikret seg grei seier mot et skikkelig frustrert gjestelag.
Matchreferat Vikings-Vålerenga


















Första:
Svarta femman kommer i en kontring direkt efter teckningen. David sprätter upp pucken i nätet efter 9sekunder. Efter en billig utvisning så kvitterar gästerna från Oslo. Sedan pressar vi på och får också ett ledningsmål med 1mån kvar att spela. Jag bryter in från kanten och David kan slå in returen i öppen bur, där med gör han sitt andra för dagen.

Andra:
Vi fortsätter ligga på och 5min in i andra från Hegg ett friläge, han gör inget misstag och 3-1 är ett faktum. Sedan gör vi i svarta femman 2mål på två byten 4-1 (77) 5-1 (41). Där slutar också andra perioden målmässigt.

Tredje:
Gerhard gör 6-1 efter 2minuter och matchen är helt punkterad. Eriksson gör 7-1 innan Vålerenga får ett tröstmål i 7-2. Som blir slutresultatet.

Min insats är jag inte helt nöjd med, skulle nog inte ha spelat denna matchen, kände mig yr och vimsig och var öm i kroppen, som man brukar känna sig vid feber. Får anses som godkänt med de förutsättningarna men nu ska jag kura ner mig och ladda inför helgen då vi flyger till Bergen för att plocka med oss 4poäng hem till Norges äldsta by.

Tack till publiken idag grymt mycket folk och bra liv på tribunen, kanske är de hockeyfebern i byn som smittar oss spelare;) !
/19

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med nok en seier. Lykke til i Bergen!

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till hela laget, härlig med en storvinst. Lycka till i Bergen!!
    Krya på dej och träna inte med feber.
    /Camilla

    SvaraRadera