torsdag 3 december 2009

Tillbaka!

Tjenare alla läsare, jag har valt att hoppa över att skriva om skitmatchen i Sarpsborg.

Matchen igår var en märklig historia. Innan matchen pratade vi mycket om varför vi inte kan genomföra 3 riktigt bra perioder på rad. Vi får alldeles för mycket dippar i perioder under matcherna, samtidigt som vi kan spela hockey som skulle hålla i Elitserien.

Igår, gör vi precis det vi pratat om. Vi ligger på och kör över Stjernen. Vi är helt överlägsna i alla perioder. Hur kan vi då få med oss 1pinne mot seriens jumbo???? och dessutom ett underläge med 1-3 med 2min kvar.

Ja du, kanske har vi för lätt att göra mål på träningar? När vi kommer till match så får vi inte in puckarna, vissa har pratat om hjälp utav en psykolog för att göra mål på våra chanser. 58 skott igår 3mål (varav 2st sista 2min) är ett sjukhets tecken.

Detta låter nog mycket konstigt men jag gjorde nog min bästa match för säsongen igår. Tar större ansvar mer delaktig i spelet. tar 90% rätta beslut. Det visade sig också att känslan inte bara var en känsla, ett flertal personer var framme och påpekade detta.

Jag fick peta in 2an och assistera Gerhard med 15sek kvar till en kvittering, det var otroligt skönt men i det hela sammantaget mycket surt att vi inte kan vinna matchen när skotten är 58-20.

Jag kommer framöver också bjuda på fler bilder. Fortfarande tagna av samma eminenta fotograf

André Heggheim



/19











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar