torsdag 24 september 2009

Vikingene knuste Spartanerne

Så lyder Tönsbergsblads förstasida idag!














sån sjukt skön seger idag! Längesedan "raketen" i omklädningsrummet var så go.
Slutresultatet skrevs till 4-1 med periodsiffrorna (1-0, 1-0, 2-1)

Första preioden:
Kanon öppning från våran sida, alla femmorna ligger på hårt och vi får efter ett tag in 1-0, det är duracellkaninen 81 Rabin som gör målet, skott 21-3

Andra perioden
Vi fortsätter bra, jobbar också mycket bra defensivt. Laget gör bästa matchen för säsongen. Så gött att de kommer nu till premiären! 2-0 görs av 71 Marcus i spel 4-5!!!

Tredje perioden
Vi fortsätter på våran linje ligger på hårt men så kommer 2-1 som en lite chock. Lite darrigt ett par minuter men efter 3-1 av 15 Davvson så släpper det. Vi spelar ut och bjuder publiken på en riktig show! 4-1 sätter 52 Danielssen i PP.

Målvakterna har fått den hel del konstruktiv kritik. Men idag måste jag och vill jag verkligen passa på att berömma Vadseth; mycket bra match jocke!

Grymt gött gubbar!

Kanske kommer det in en film från matchen
Jag fick nämligen eminent besök av min Mamma från Sverige, hon var här såg premiären, filmade matchen och firade min födelsedan i förskott 27/9

Kaka på kaka i denna familj Pappa fyller nämligen 50år idag! 23/9 hipp hipp hurra!
Och i 50års present kommer han tillsammans med mig och mina två bröder åka upp till Gävle och se Brynäs i två matcher Torsdag och Lördag, på Fredagen har jag fixat (via mail med micke Sundlöv, sportchef i Brynäs) så att han ska få träna med A-laget.
Han har ju ett och annat att bevisa med kommentarer som "den där skulle jag tagit" när Markström släpper in puckar. Hehe
Grattis farsan!

/19

2 kommentarer:

  1. jäkligt kul med seger i premiären. Missar du matchen på lördag? Jag la mitt 50-årskalas på novemberuppehållet

    SvaraRadera
  2. Ja riktigt skønt! Nej missar inte denna matchen, jag komemr ist att missa matchen 24e okt efterson jag då befinner mig i Gævle med pappa och brøderna. Det låter lovande! så långt tænkte nog inte de dær hemma nær dom planerade, ær jag bjuden då;)?

    SvaraRadera