fredag 22 januari 2010

Vålerenga - 5 = 2010









































Ja, 2010 startade inte direkt bra. 5 raka torsk. Jag är inte direkt en bra förlorare och orkar rent ut sagt inte skriva om den smaklösa fisken.

Skriver ist om vinsten mot Vålerenga.
En match som vi på pappret ska vinna inne i Jorndal amfi. De gör vi också efter många om och men.

Första perioden börjar mycket bra, en period vi inte får en ända utvisning...när hände de senast? har de hänt i år? Vi får en del PP och utnytjar de bra. 3-0 efter ett par minuter genom första femman och vi äger matchen totalt. Dessutom blir jag fälld i ett friläge och vi får straff, den missar vi tyvärr. Dessutom hade jag ett bortdömt mål. Kunde lätt blivit 5,6 måls ledning.

Andra:
Vi fortsätter bra och går upp tiill en 5-1 ledning innan vi börjar de vanliga tramset att dra på oss utvisningar. De gör nästan alla sina mål i pp och perioden slutar 4-5. David får ett märkligt matchstraff här.

Tredje:
Vi får yterligare ett par utvisningar och släpper in 6-5 på straff. Vad händer? Vålerenga gör en Sverige-finland (VM-2003) på oss! men som tur väl var fixar vi de till slut, vi toppar upp två femmor och Gerhard Kenta Jag Viktor Gustav gör 3 mål sista 10min. 6-8 tillslut.

Gött med vinst, och skönt med lite vila nu efter ett tuff period med mycket matcher på kort tid.
Tänkte ta en sväng till stokke och kolla in Skid-NM på Lördag.

/19

1 kommentar:

  1. Det gör du rätt i, ha det så trevligt.
    Lycka till i nästa match.
    /Söte bror

    SvaraRadera