torsdag 10 december 2009

4-8 vinst borta mot Furuset, trea i tabellen.

Precis satt mig vid datorn för att skriva lite om kampen ikväll. Sen busstur hem från Oslo.
Med en stabil seger, gör vi vårt jobb idag men längre kan jag inte sträcka mig.
Bra öppning och två snabba mål gör att vi kommer bra in i matchen. Sedan får Furuset chansen 5 mot 3 med e avklarar vi fint, dock gör Furuset 1-2 i deras nästa poweplay. Kanske dagens bästa period, ganska orättvist med att vi bara leder med ett mål.
















Men utdelningen kommer ist i andra, vi vinner perioden med 0-4 och spelar bra, Mycket PP mål David efter 2min spel. Jag gör 4an 5 mot 5 när jag kliver runt backen med fart och väntar ner målvakten så jag kan lägga in den i bortre stolpen. 5an kommer också den i PP av Knutsen 6an av David och där har vi dödat matchen totalt.

Tredje blir en sömnig historia med något slags rekord i antal utvisningsminuter, perioden blir helt sönderblåst av domaren. Det kanske ska tilläggas att domaren som dömde idag är avstängd från Tönsberg ishall. Vi hade honom en hel del förra året, så man kan säga att vi hade fördel med 10minutarna. Vi vet hur han fungerar så att säga. Furuset tror jag hade 5-6st varav bla målvakten.

Vi byter målvakt på slutet och Öye gör div.1 debut. Hans första ingripande var nog århundradets tabbe, som han nog sällan kommer glömma, med de gjorde inget. Alla garvade gott åt den. Perioden tar nästan lika lång tid som de två första och jag mins inte så mycket mer av den eller rättare sagt de finns inte så mycket att komma ihåg från den.

Vi får ta med oss den goa känslan vi hade i andra, till Lördags matchen mot Jutul. Vinner vi den går vi upp på andraplats i tabellen, hur skönt hade inte de vart nu innan julen?! . En tidig julklapp ska vi försöka ge er bloggläsare och Vikings fans!


Ps. Har haft en tung examen i Fysik som jag pluggat på senaste veckan därav låg aktivitet på bloggen. Den blev avklarad idag. Nu blir det lite av en julferie från pluggande. D.s

/19

2 kommentarer:

  1. Hei, grattis med seier!

    Var det noen som tok bilder av denne kampen? Evt. hvor kan man se de?

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten och lycka till på Lördag!
    Välkommen hem på julferie!
    /mor

    SvaraRadera